30 jautri veidi, kā šodien iegūt 30 minūtes fiziskas aktivitātes

Kad pēdējo reizi izkāpāt no savas komforta zonas, lai aktīvi pavadītu laiku?

Kad jūs bijāt bērns, spēlējoties, jūs kustējāties un nedomājāt par vingrošanu. Skraidīšana pa parku un futbola spēle ar draugiem bija aktīvās bērnības laiks.

Ja jūsu kā pieauguša cilvēka domas par fiziskām aktivitātēm sabojā jūsu garastāvokli, iespējams, ir laiks padomāt par jautriem veidiem, kā jūs varat aktivizēties, tāpat kā tad, kad jūs bijāt tikai bērns.

Pieaugušajiem ieteicams nedēļā veikt 150–300 minūtes  vidēji intensīvu fizisko aktivitāšu. Sākot ar tikai 30 minūtēm dienā, jūs nonāksiet tieši šī diapazona vidū. Bet neviens nevēlas pavadīt pusstundu dienā, darot kaut ko tādu, ko viņi ienīst. Jums jāgūst vislielāko baudu no fiziskajām aktivitātēm, un tad jūs atgriezīsities vēl.

Zemāk ir saraksts ar aktivitātēm, kas liks jūsu sirdij sisties straujāk un vienlaikus pievienos mazliet prieka jūsu fizisko aktivitāšu plānam.

1. Pastaigas / skriešanas spēles

Iet pastaigāties vai skriet ir viegls un pieejams vingrinājumu veids, taču, sarot to tikai savā apkārtni, tas var ātri kļūt garlaicīgi.

Ir ļoti daudz lejupielādējamu lietotņu, kas pārveidos jūsu maršrutu vai iesāks piedzīvojumu. Zombiji, skrien! nostāda jūs zombiju apokalipses vidū, kur zombiji jums dzenas pakaļ, bet jums no tiem jāizvairas, lai savāktu tik ļoti nepieciešamos krājumus savai kopienai. Geocaching spēles, piemēram, Ingress vai Pokémon GO, lūdz jūs sadarboties ar virtuālajiem objektiem, kas izvietoti jūsu reālajā pasaulē.

2. Deju ballīte

Cik ilgs laiks ir pagājis, kopš dejojāt pie savas iecienītās mūzikas? Izlaidiet matus, uzvelciet ballīšu tērpu. Jums būs nepieciešamas tikai apmēram astoņas dziesmas, lai jūs saņemtu nepieciešamās 30 minūtes fizisko aktivitāšu, tāpēc pārliecinieties, ka izvēlējāties labākos skaņdarbus, lai sirds pukstētu deju ritmā!

3. Veidojiet savu treniņu

Neuztraucieties, ja apmeklēt sporta zāli un tur trenēties jums šķiet neizdevīgi gan naudas, gan laika ziņā. Tos pašus labumus varat iegūt arī mājas treniņā. Turklāt tā jūs varat izveidot pats savu individuālo vingrinājumu rutīnu.

4. Frisbijs

Frisbijs ir ātrs un ērts veids, kā pavadīt savu laiku kopā ar draugu. Saskaitiet, cik reizes jūs varat mest frisbija šķīvi uz priekšu un atpakaļ, to nenometot, un padariet to vairāk par treniņu, palūdzot, lai draugs liek jums paskriet. Frisbijs ir lielisks veids, kā kļūt aktīvam. Nav nozīmes tam, vai šķīvis aizlido ārpus trases: jo tālāk met, jo vairāk jāskrien! To lieliski var iemācīt arī jūsu mazajam, spalvainajam draugam, kas būs lieliska aktivitāte arī tam.

5. Noķer un sper

Ikviens, kam ir bērni, zinās, ka dažreiz prioritāte ir nevis rūpes par savu veselību, bet izklaidēšana Nošaujiet divus zaķus ar vienu šāvienu un aizvediet bērnus uz parku, lai praktizētu futbolam nepieciešamos gājienus un darbības – ķeršanu un speršanu. Kad visi ir praktizējuši spēriena, un ķeršanas prasmes,, lūdziet viņus spert cik tālu vien var, un likt jums bumbai skriet pakaļ.

6. Kāpiet pa kāpnēm

Vecs, bet labs līdzeklis, ir ikdienā izmantot kāpnes, nevis liftu. Tas ir lielisks treniņš, lai darbinātu galvenās kāju un ikru muskuļu grupas. Varbūt tas nešķiet kā jautrākais treniņa variants, taču šo aktivitāti jūs var ievietot katrā savas dienas rutīnā, izvēloties kāpnes, kad vien tas ir iespējams.

7. Pastaigu sanāksmes

Ja jūsu darba vieta prasa daudz sanāksmju, iesakiet to katru dienu padarīt par “staigājošu sanāksmi”. Dodieties prom no biroju telpām un uz tuvējo parku vai tikai uz gājēju celiņa un pastaigājieties, kamēr runājat.

8. Deju klase

Dejošana, deju soļi, ķīmija ar deju partneri un tik daudz dažādu deju stilu, kas paaugstinās jūsu sirdsdarbības ātrumu un izaicinās jūsu koordināciju. Lielākajai daļai deju nodarbību notiek vienreizēja vai uz termiņiem balstīta reģistrēšanās, tāpēc dažus mēnešus varat izmēģināt vienu stilu un pēc tam to pārmainīt.

9. Pārgājieni

Doties ārā brīvā dabā, ir lielisks veids, kā izstaipīt kājas un apskatīt dažus no valsts pārsteidzošajiem dabas skatiem.

10. Klinšu kāpšana

Izaicini savus spēkus un izjūti adrenalīna devu, kad kāp pa klinšu sienu. Atrodiet sporta zāli iekštelpās, kur instruktora pavadībā varēsiet izaicināt savas bailes no augstuma.

11. Kauja ar ūdens baloniem

Dažiem cilvēkiem labākais veids, kā aktīvi pavadīt laiku, ir padarīt to par konkursu. Aiciniet dažus draugus, piepildiet grozu ar iepriekš piepildītiem baloniem un mēģiniet palikt sauss!

12. Aizvediet suni uz suņa tikšanos

Daudz cilvēku katru dienu soļo pastaigā pa suni. Ja esat suņa īpašnieks, papildiniet savu dienas kārtību vedot savu suni uz suņu tikšanos, kur jūs varat satikt citus līdzīgus suņu mīļotājus un kopīgi doties pastaigā, skrējienā vai pārgājienā.

13. Apgūstiet lecamauklas režīmu

Lecamaukla ir lielisks aerobikas vingrinājums, un tas ātri palielinās jūsu sirdsdarbības ātrumu. Iedomājieties – tiešsaistē varat atrast konsultācijas par visu, sākot no pamata viltībām un beidzot ar sarežģītām rutīnām.

14. Praktizējiet jogu un līdzsvaru

Ja esat domājis, ka joga ir saistīta ar maigām plūsmām un dziļu elpu, padomājiet vēlreiz. Balanss prasa stiprumu, roku un plecu spēku, kā arī fokusēšanos un koncentrāciju. Sāciet ar kaut ko vieglu un katru nedēļu veltiet laiku sava spēka attīstīšanai.

15. Hula hoop

Hula hoop jeb griezt plastmasas rinķi ap vidukli bija mazliet jautri esot bērnam, bet kā pieaugušajam tas var būt nopietns treniņš. Ņem riņķi un strādā pie vēdera muskuļiem!

16. Izmēģini sportu, kuru vienmēr vēlējies izmēģināt bērnībā

Cik ilgs laiks ir pagājis kopš jūs izmēģinājāt kaut ko jaunu? Lai gan sākt jaunu sporta veidu, iespējams, ir pagrūti, tomēr ikdienas notikumu maiņa varētu būt tikai lieta, kas jūs sapurina un nostāda pareizajā virzienā. Izveidojiet sarakstu ar visām aktivitātēm, kuras, jūsuprāt, būtu patiešām forši izmēģināt – slidošana, paukošana, kendo, balets- un pēc tam izvēlieties vienu, lai izmēģinātu.

17. Pievienojieties komandu sporta veidam

Sportošana komandas sastāvā var palīdzēt jums kļūt aktīviem, veidojot draudzības un jūtoties kā daļai no kopienas.

18. Padariet kādu konkrētu datumu par aktīvo dienu

Dienas (vai jebkurš laikā, kad esat ar sev mīļajiem vai draugiem) nav jāpavada sēžot kinoteātrī vai skatoties Netflix. Nākamajā satikšanās reizē labāk dodoties uz boulingu, spēlējiet lāzera tagus vai peintbolu, vai nogrimstat minigolfā.

19. Orientēšanās

Orientēšanās ir distanču navigācijas nodarbe, ko veic ar kājām vai velosipēdu un kas prasa pēc iespējas ātrāk atrasties un ceļot uz dažādām vietām kartē. Mācoties navigācijas prasmes, orientēšanās ir lieliska iespēja arī treniņam brīvā dabā, ko var veikt jebkura vecuma cilvēki. Orientēšanās var palīdzēt uzlabot jūsu navigācijas iemaņas.

20. Tiešām tīrs

Vai zinājāt, ka mājas un pagalma sakārtošana var būt noderīga arī jūsu ķermenim? Diabetes New South Wales ir izveidojuši tabulu, kurā salīdzināta sadzīves darbu veikšanai patērētā enerģija ar vingrinājumu treniņiem un pārvietošanos!

21. Iepirkšanās

Jūs, iespējams, neuzskatīsiet to par vienu no fiziskajām aktivitātēm, bet iepirkšanās var jūsu dienai pievienot daudz soļu. Nākamreiz, kad būs jāiegādājas dažas lietas, dodieties tālu starp veikaliem. Bonusa punkti, ja novietojat savu automašīnu tālāk no ieejas vai ejat uz un no veikaliem ar kājām.

22. Apgūstiet mūzikas instrumentu

Atkarībā no instrumenta, tā apgūšana var būt labvēlīga fizisko aktivitāšu forma. Saskaņā ar 8700.com.au, spēlējot ģitāru, tiek sadedzināts gandrīz tikpat daudz kilodžoulu kā svarcelšanā, bet, spēlējot bungas tiek patērēts ievērojams enerģijas daudzums.

23. Skrieniet lejup no kalna (un skriet atpakaļ uz augšu)

Vai ir kalns, kas atrodas jūsu mājas tuvumā?  Papildus adrenalīnam, skrienot no kalna lejā, jūs sadedzināsit enerģiju, skrienot atpakaļ uz augšu.

24. Bokss

Vai esat ieguvis nedaudz enerģijas, lai atbrīvotos? Bokss ir lielisks kardio treniņš. Boksa vingrinājums ir lielisks veids, kā kļūt sportiskam un spēcīgam un pat atbrīvoties no ikdienas neapmierinātības un stresa.

25. Slacklining

Vai jūs kādreiz sapņojat aizbēgt un pievienoties cirkam? Tad varbūt šī nodarbe būs kā radīta jums! Sākotnēji klinšu alpīnisti to izveidoja kā veidu, kā nokļūt starp virsotnēm, starp diviem kokiem vai stabiem. Taču nu staigāšana pa virvi vai mūsdienās – gumijotu auklu, ir izpelnījusies lielu popularitāti.

26. Batuts

Lēkšana uz batuta var būt lielisks veids, kā atpūsties, izklaidēties un vienlaikus veikt mēreni smagas fiziskas aktivitātes. Ja jums pagalmā nav batuta, varat dodieties uz batutu centru, lai izklaidētos uz olimpiskā lieluma batutiem.

27. Gadatirgus jautrības

Olu un karotes sacīkstes, divkāju sacīkstes, maisu sacīkstes, ķerru sacīkstes – nekas cits kā muļķīgas sacensības, lai padarītu cilvēkus konkurētspējīgus un azartiskus! Ja ir pagājis kāds laiks, kad skrējiena laikā līdzsvarojāt olu, iespējams, ir pienācis laiks rīkot savu piemājas tirdziņu un spēļu un stafešu sacensības.

28. Aktīvo spēļu nakts

Spēles nakts nenozīmē, ka jūs visu nakti sēdēsiet pie galda spēles. Izmantojiet dažas aktīvās spēles savām izpriecām, piemēram, Twister, šarādes vai Saderēsim, vai spēlējiet aktīvu video vai VR spēli.

30. Riteņbraukšana

Velosipēdi ir vieni no labākajiem aktīvās atpūtas pavadoņiem, kas jums var būt. Kurš bērns dzimšanas dienā nav sajūsmā par jaunu riteņu komplektu?

Ja kopš bērnības neesat braucis ar velosipēdu, neuztraucieties, tas nav nekas sarežģīts vai viegli aizmirstams! Sāciet lēnām, braucot pa veloceliņu, un, pieaugot pašpārliecinātībai, jūs varat pāriet uz kalnu takām vai pat bezceļa takām.